Efektywne zarządzanie czasem przez Internet Marketerów – Część I
Efektywność jest bez wątpienia niezmiernie ważna dla naszych osiągnięć. Im bardziej produktywnie wykorzystujesz swój czas tym więcej możesz osiągnąć, tym większe zadowolenie, zyski i poczucie spełnienia. Z drugiej strony warto sobie uświadomić, że osiągnięcia są wynikiem wielu godzin praktyki, zdobywania cennych umiejętności, a także umiejętnego planowania kolejnych posunięć, zamiast zastanawiania się, co ma być następnie zrobione i jak.
Bez dwóch zdań efektywne zarządzanie czasem jest zasadniczym elementem rozwoju każdego biznesu zarówno w Internecie jak i poza nim. Od czego, więc zacząć?
- PO PIERWSZE: pozbądź się, tego, co ci przeszkadza, w tym informacji, których nie potrzebujesz. Wszyscy możemy zgodzić się z tym, że wszystko to, co nam przeszkadza, zabiera sporo naszego czasu i oddala od obranego celu. Zastanów się, ile godzin spędzasz na oglądaniu telewizji i jakiego rodzaju programy oglądasz? Jakie gazety czytasz, o czym rozmawiasz ze znajomymi? Ile czasu spędzasz w Internecie oglądając strony bądź uczestnicząc w czatach, które nie przybliżają cię do obranego celu?
- PO DRUGIE: ustalaj ramy czasowe, dla tego, co chcesz osiągnąć. Wyznacz konkretną datę ukończenia danego zadania i jego poszczególnych etapów, a następnie podejmij adekwatne działania. Nasz mózg jest tak skonstruowany, że szuka terminów i zmierza do realizacji tego, co zostało zaplanowane do wykonania w konkretnym terminie. Zobaczysz jak w ten sposób o wiele więcej zrobisz w tym samym czasie, co poprzednio.
- PO TRZECIE: rób jedną rzecz w danym momencie. Po skończeniu danego zadania, przechodź do następnego. Wykonywanie różnych projektów w tym samym czasie osłabia znacząco twój stan skupienia na osiągnięcie konkretnego celu, obniża twoją wydajność i sprawia, że zaczynasz wiele różnych projektów, żadnego tak naprawdę nie kończąc albo kończysz go znacznie po wyznaczonym terminie.
Jeśli zajmujesz się marketingiem w Internecie i dobre, efektywne zarządzanie czasem jest czymś, co chcesz udoskonalić, to z pewnością będziesz zainteresowany(a) moim kolejnym postem na temat konkretnych super technik zarządzania czasem, które stosuję z powodzeniem, na co dzień.
To jest przecież GTD – Getting Things Done – fakt lekko skrojone :)))
Super książka, prawda :), również jak kilka innych w tym temacie. Te techniki sprawdzają się doskonale w marketingu internetowym.
Pozdrawiam
ale kozacki tekst 🙂 aby więcej takich
pozdrowienia dla autora
Witam na moim blogu i dziękuję za cool komentarz 🙂
Pozdrawiam
Justyna
hey Justyna, gdzie kupujesz polskie domeny?
pozdrowienia
Witaj Martyna,
jest jeden serwis, ale w tej chwili nie pamietam nazwy, a nie mam dostepu do informacji w tym zakresie, bo jestem na urlopie.
Po powrocie, po 10 lutym, odpisze wiecej.
Pozdrawiam
Justyna
@ Martyna, zobacz ten serwis: https://www.ovh.pl/
Proste ale jakże skuteczne porady, które po prostu trzeba wcielić w życie. Można to ując tak jak większość to powtarza „Trzeba się k…. wziąć do roboty”
Ja mam problem zwłaszcza z punktem trzecim: naotwieram mnóstwo stron, pouruchamiam kilka programów i robię kilka rzeczy na raz. Dzieje się tak dlatego, że jak już zacznę nad czymś pracować, to zaraz mi się przypomina szereg rzeczy do zrobienia natychmiast :). Problem z koncentracją na jednym zagadnieniu na raz.