Nowe logo – Nowe przemyślenia
Od wczoraj mam nowe logo, reprezentujące mojego bloga evive.pl. Poprzednio moje logo składało się jedynie z wystylizowanego napisu, moim zdaniem mało wyróżniającego moją stronę.
Teraz myślę jest znacznie lepiej 🙂
Przyszłość
Nowe logo skłania mnie do dyskusji nad przyszłością stron internetowych i podejścia Google do ich pozycjonowania w wyszukiwarce.
Obecne trendy jednoznacznie wskazują, że coraz bardziej liczy się brand. A strony brandowe, to takie, które wyróżniają się na tle innych swoim oryginalnym wyglądem, oryginalnym stylem publikowanych na nim treści, pozytywnym doświadczeniem uzytkowników w nawigacji po nich.
Takie strony są:
- lepiej zapamiętywane przez innych,
- uzyskują również dużą część odwiedzin właśnie w powiązaniu z tymi elementami wymienionymi powyżej,
- również wyżej pozycjonowane przez Google z uwagi na ich wartość, przydatność dla innych i idące za nimi zainteresowanie ze trony internautów, o czym przekonują również sygnały ze stron społecznościowych typu Facebook, Twitter, Google +, Linkedin…
- czytelnicy chcą również linkować do takiej strony.
Przeszłość
Stare metody pozycjonowania już od miesięcy nie działają, a wręcz szkodzą.
Umieszczanie strony w wielu katalogach, kupowanie linków w systemach wymiany linków, bądź w serwisach oferujących hurtowe umieszczanie linków na różnych stronach (w większości nie mających nic wspólnego z tematyką danej strony, w tym chińskich, holenderskich, rosyjskich, zbudowanych wiele lat temu oceniając po ich wyglądzie, zawierających treści o niskiej jakości) jest fatalne w skutkach, o czym przekonał się jeden z moich obecnych klientów, który korzystał z usług takiej firmy.
Firma ta oferowała darmową usługę szybkiego pozycjonowania strony do momentu osiągnięcia przez stronę pierwszej 10. Strona, co nie jest dziwne, spadła o 70 miejsc w dół w przypadku większości istotnych słów kluczowych. Tutaj, przeczytasz ciekawy artykuł na temat różnych sposobów podejścia do pozycjonowania Polska (nadal jeszcze sporo firm) kontra świat.
Wnioski
Dlatego tak ważne jest zadbanie o swoją stronę, z jednej strony o jej unikalny wygląd i łatwość docierania do informacji przez czytelników (użyteczność), a z drugiej strony o dodawanie nowej wartościowej treści w postaci artykułów na blogu czy aktualności (jeżeli twoją stroną główna jest strona statyczna, bądź sklep).
Zdecydowanie radzę również unikać firm oferujących darmowe pozycjonowanie i obiecujących konkretny wynik w konkretnym czasie.
Mam nadzieję, że podoba ci się moje logo i teraz będziesz łatwiej utożsamiać moją stronę ze mną i z marketingiem internetowym ujarzmionym 🙂
tylko jak przekonać klienta do rozliczenia na zasadzie ryczałtu ? skoro dla 95 % klientów liczy się cena a nie trwałość wyników 🙁
F55 recently posted..Jak wybrać odpowiednie strategie e-marketingu?
@ F55,
takie rozliczanie za SEO jest w Polsce tak bardzo zakorzenione, że nie jest to prosta sprawa, jednak miejmy nadzieję, że konkretne negatywne przykłady stopniowo będą przekonywały firmy do zmiany podejścia. Firma opisana w moim artykule już nie jest zainteresowana jakimikolwiek odfertami „za darmo”
Niestety nie wystarczy sparzyć się raz. Kilka dni temu przygotowywałam ofertę, dla firmy której pozycje poleciały znacznie w dół (większość fraz poza TOP 100) właśnie po 2-miesięcznej działalności firmy stosującej stare, niby superszybkie metody pozycjonowania. Firma mimo takiego doświadczenia akceptuje w dalszym ciągu wyłącznie oferty z opłatą za efekt.
Mam nadzieję, że to się zmieni w najbliższym czasie.
Dziekuję Paulino za twój case study 🙂
Hmmm, logo a bardziej element przed napisem w stylu Chrome, Firefox i innych podobnych … czyli wielokolorowej kuli.
Czy ludzie zapamiętają?
Kto nad nim pracował i jakie były założenia co do niego, że akurat takie?
Jacek recently posted..Którą drogą pójść w nowym roku?
Dziękuję Jacek za feedback,
patrzę na logo jako nie tylko przede wszystkim symbol, ale w powiązaniu z nazwą strony i z jej budowanym wizerunkiem. Symbol traktuję jako ładny i prosty dodatek do całej reszty brandu 🙂
Czy ludzie zapamiętają to się okaże 😉
Wybrany symbol reprezentuje elastyczne przenikanie się różnych tematów związanych z marketingiem w internecie. Założeniem całości było dodanie stronie lekkości i kobiecości.
Logo zostało przygotowane przez współpracującą ze mną młodą i zdolną projektantkę ze specjalizacją do tworzenia elementów graficznych dla potrzeb istnienia w sieci 🙂
To już lepiej, że przynajmniej jakaś filozofia do niego dobudowana.
To teraz trzeba będzie materiały drukowane przygotować:
– koperty i papier firmowy
– koszulki
– długopisy
– kalendarze
i inne gadżety 🙂
Jacek,
😀
Wszędzie zmiany 😉 Bardzo ładnie się prezentuję, u mnie również zmiany – także i loga 😛 Osobiście postanowiłem zmienić wygląd bloga na prostszy i ładniejszy ( mam nadzieję). Jeszcze raz bardzo ładnie się logo prezentuje. Jednak popraw jak możesz szerokość swojej strony ponieważ na rodzielczości 1024x 678 strona nie mieści się w oknie przeglądarki wystają social przyciski
Mateusz Antczak recently posted..Szablon dla Tomasza, czyli tworzenie szablonów do WordPress’a.
Cześć Mateusz,
dziękuję za twoje uwagi. Pracuję już nad poprawieniem usytuowania symboli portali społecznych.
Również gratuluję zmian w kierunku prostoty i ładniejszego wyglądu 🙂
Justynko logo jest fajne, mnie się bardzo podoba, wracając do pozycjonowania, masz rację stare metody powoli odchodzą do lamusa
Jacek recently posted..Szibenik i Katedra Św. Jakuba – Chorwacja
Dziekuję Jacek za feedback.
Justyna, pamiętam image starszej wersji twojego bloga. Teraz widzę obecną. Wrażenia: ZMIANY ABSOLUTNIE NA PLUS. Do tego piękne, proste logo i stylowy krój pisma … Nic tylko brać przykład z ciebie. 🙂
Łukasz Kamiennik, Total Copywriting recently posted..Praca jako copywriter — jak wystartować?
Super Łukasz, że ci się podoba 🙂
Nowe logo się podoba. Natomiast jeżeli chodzi o treść artykułu to różnice w modelach rozliczania pomiędzy Polską i „resztą świata” 🙂 utrzymują się już od dłuższego czasu, na pewno od kilku lat. Ciekawy jestem czy w końcu kiedyś się to zmieni bo jak na razie to 99% firm z którymi konkuruję o klientów proponuje pozycjonowanie za efekt uzależniony od pozycji. Tak jest odkąd pamiętam i poza nowymi artykułami w sieci mówiącymi o tym zjawisku, w praktyce nie widzę żadnych zmian. Jak był efekt tak w dalszym ciągu wszędzie jest i większość firm go stosuje. /Michał
Dorszyk recently posted..Darmowe pozycjonowanie stron
@ Dorszyk,
tak niestety jest.
Uważam, że zmiany wprowadzane przez Google wymuszą w końcu radykalne zmiany w podejściu większości firm. Nieopłacalne i bardzo niewiadome w sensie efektu staje się oferowanie modelu pozycjonowania za efekt uzależniony od pozycji. Szczególnie dotyczy to nadal wielu stron, które w bardzo małym stopniu są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych i na których nie jest dodawana żadna nowa wartościowa treść. Tutaj widzę ogromną przyszłość w oferowaniu wzbogacania strony o ekspercki blog w domenie 🙂
Justynka, cieszę się, że masz nowe logo! Mam nadzieję, że przyniesie Ci dużo radości i sposoba się klientom.
Co do rozliczania – niestety. W firmach, gdzie jest wielu decydentów, nikt się nie „podłoży” kupując usługę bez gwarancji, gdy na rynku 99% firm oferuje usługę z gwarancją. W sytuacji, którą znasz z naszej współpracy, finalnie to firmowy prawnik zablokował zlecenie. Sprawdził w internecie jaki jest standard i dowiedział się, że standardem jest sucess fee.
Zmiana sposobu rozliczania wymaga potężnej akcji PR ze strony firm, które chcą się inaczej rozliczać + taki sposób rozliczania muszą zacząć stosować duże firmy z branży.
Marta Eichstaedt recently posted..Prezentacje z kongresu Digital Learning są dostępne
@Marto,
dziękuję za twój komentarz.
Masz w pełni rację co do podejścia do zmiany mentalności decydentów w firmach. Tak jak piszesz obecnie, niestety, dotychczasowe podejście jest mocno ugruntowane, jednak są firmy (osobiście mi znane), które odchodzą od starego modelu 🙂
I w pełni popieram ten artykuł. Mam nadzieję że kiedyś doczekamy się czasów w których nie będzie spamerów, a wszyscy będą stawiać na jakość serwisu i content.
Mała uwaga odnośnie okna na komentarze – nie wiem jak wygląda to u innych, ale na moim monitorze – jest zbyt słaby kontrast i muszę się „wcelować” akurat w to miejsce. Proponuję dorzucić ramkę lub poprawić kontrast tego co jest.
Adrian Bysiak recently posted..Porady dla początkujących copywriterów
Dziękuję Adrianie za feedback,
sprawdzę sekcję komentarzy i poprawię dla lepszej czytelności.
Ok, zmieniłam kolorystykę pól w sekcji komentarze. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej.
Serdecznie pozdrawiam
Zgadza się tworzenie własnego wizerunku to bardzo ważna rzecz. Zwłaszcza w sieci. Jeśli wyróżniasz się na tle tłumu to więcej osób ciągnie do Ciebie.
Święta racja. Algorytmy Google się zmieniają i trzeba się stale uczyć. Ja w ogóle zrezygnowałem ze sztucznego pozycjonowania linkami, wpisami w katalogi, itp…to nie ma sensu … tym bardziej kupowanie na allegro precli i tym podobnych przestarzałych metod. Kiedyś zrobiłem wpis za pomocą wtyczki określającej w procentach, optymalizację danego wpisu pod SEO. Treść pożyteczna, wartościowa z filmem wideo grafiką…zatytułowana tak samo słowami kluczowymi. Wtyczka pokazuje np 50% to wiec trzeba poprawić…dodać wiecej słów kluczowych lub zmienic całą treść…jesli pokazuje 90% to wpis jest przyjazny dla GOOgle i po indeksowaniu strony, wpis sam bedzie się „dzwigał” w wynikasz wyszukiwania 🙂 Naturalnie , bez drastycznych metod …sądze ze jak ktoś jest zapalonym blogerem i nawet nie dba mocno o SEO to wartosć jego tresci predzej czy później znadzie się wysoko w wyszukiwarkach, bo wie jak robic dobre wpisy
Adrian recently posted..Ćwiczenia odchudzające.
Cóż, bardzo pięknie się prezentuje Twoje logo -składam gratulacje 🙂 Jestem zwolennikiem takich prostych rozwiązań. Nie ma wątpliwości co do tego, że to wyróżnia blog z pośród innych, lepiej zapada w pamięć czytelnikom a o to chodzi w komunikacji wizualnej dlatego od początku mojego bloga brałem to pod uwagę. Stąd taka nazwa jaka jest no i wygląd loga, choć przyznam się szczerze, że celowo nie dopracowałem go literniczo po to by za jakiś czas w fazie rozwoju mieć pretekst do zmiany logo na bardziej wyszlifowane z obszernym artykułem jak należy takowe zaprojektować 🙂
Pozdrawiam Ciebie Justyno serdecznie 🙂
Patryk z BlogowyBiznes.pl recently posted..7 sposobów jak zarabiać na blogu
Justyna – gratuluję decyzji!:) Myślenie o jednolitym systemie identyfikacji świadczy o dużym profesjonalizmie w prowadzeniu biznesu czy też nawet pasji. Zresztą kompleksowe podejście marketingowe widać u Ciebie na każdym kroku:)
Tym, którzy nie mają jeszcze swojego logo radzę za to jak najszybciej je stworzyć oraz zadbać o różne wersje graficzne (wersja wektorowa, jpg, na białym tle, na przezroczystym tle lub też logo czarno białe). Takie przygotowanie pozwoli na promowanie swojego projektu w przyszłości na różnych nośnikach bez obawy o brak odpowiedniego projektu.
Michał z bloga Marketingowa-Moc.pl recently posted..Bon podarunkowy – dlaczego jeszcze go nie masz?
„Umieszczanie strony w wielu katalogach, kupowanie linków w systemach wymiany linków, bądź w serwisach oferujących hurtowe umieszczanie linków na różnych stronach” – niestety zupełnie się nie zgadzam i nie jest to prawdziwe stwierdzenie. W każdym temacie potrzebna jest wiedza i doświadczenie – podobnie tutaj. Średnio-trudne frazy dalej można trale pozycjonować samymi katalogami.
Witam,
nowe logo wygląda bardzo wdzięcznie, nawet harmonizuje ze znaczkami social media po prawej stronie 🙂
Na szczęście zmienia się pozycjonowanie stron na rzecz jakości i naturalności, to cieszy. Ci którzy robią coś dobrze i od serca wypłyną na czołowe pozycje, bez podpierania się całym śmietnikiem internetowym- dziwnymi stronami wrakami etc….
Logo jest generalnie OK ale zastanowiłbym się na Twoim miejscu, czy nie stworzyć czegoś bardziej nawiązującego do tematu twojego bloga i do Twojej działalności. To co zaproponowałaś wygląda ładnie ale mogłoby być logiem w zasadzie każdej firmy…
Co do zmian w pozycjonowaniu i okolicach – ja się bardzo cieszę 🙂 Może wreszcie zaczną znikać z sieci strony, które nic w sobie nie mają poza linkami albo serwisy, które kopiują na potęgę treści z innych i dodają do tego jedynie linki. Nadchodzą czasy, w których wreszcie spełnione będzie „content is king”.
Jakub Milczarek recently posted..BeskidSkiPass a sprawa (mało)polska!
Dziękuję Jakubie za feedback.
Dla mnie najważniejsza jest brandowa nazwa firmy/bloga. Znaczek kolorystyczny ją jedynie upiększa 🙂 Ale tak jak napisałam w jednym z poprzednich komentarzy wybrany przeze mnie symbol, moim zdaniem, oddaje tematykę, którą się zajmuję poprzez zrównoważone przenikanie się kolorów reprezentujących dla mnie różne aspekty marketingu w internecie 🙂
Świetnie! Gratuluje mądrej decyzji!
Blogerzy wraz z rozwojem bloga powoli zdają sobie sprawę z tego, jak istotny jest branding. Tyczy się w to w zasadzie większości blogów, stron firmowych, e-biznesów, ale najciekawsze jest jednak to, że wartość budowania marki zaczynają doceniać właściciele 'blogów eksperckich’. Takich blogów jest mnóstwo i spora część ich właścicieli kreuje się na ekspertów z dziedziny np e-biznesu popełniając jednocześnie kardynalne błędy z zakresu budowania wizerunku. Kreowanie się na eksperta, który jednocześnie z przekonaniem wypowiada się o braku konieczności budowania wizerunku w sposób całościowy skupiając się jedynie na treści i SEO oraz pisanie z przekonaniem o tym, że logo namazane w Paincie w 5 minut jest w pełni wystarczające i przekonujące to w dłuższej perspektywie strzał we własne kolano. Treść w internecie w dzisiejszych czasach nie jest jeszcze wyznacznikiem wartości strony, czy bloga. Coraz ważniejsza staje się wiarygodność. A jaką wiarygodność ma facet, który wali takie byki, jak powyżej? Darmowa informacja jest wszechdostępna, ale skąd mam mieć poczucie, że autor tak na prawdę wie o czym pisze? Jest mnóstwo „guru od rozwoju osobistego” i tym podobnych rzeczy, którzy są głównie teoretykami, którzy w zasadzie nie mają nic oryginalnego do przekazania poza ogólnikami zaczerpniętymi z klasyków z USA. Wielu z klasyków nich ma ogromne sukcesy. Dlaczego? Gdyż mają charyzmę i są wiarygodni oraz mają spójny, profesjonalny, kreowany i ugruntowany wizerunek. Logo w Paincie się nadaje do budki z kebabem, tam profesjonalny wizerunek jest faktycznie zbędny – dobra szeptanka wystarczy.
Jan recently posted..Nowe logo i wizerunek Microsoft
Pewnie, że logo musi być ładne, ale… nie można go często zmieniać. Sami zobaczcie jak wygląda sprawa liftingu loga? W mojej graficznej karierze miałem przyjemność poprawiać 2 razy loga i to był tylko lifting. Chodzi o to, żeby jednak nie zmieniać się tak totalnie, aby ludzie w dalszym ciągu kojarzyli markę.