Czy Facebook i Twitter mają wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych
W środowisku profesjonalistów zajmujących się optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych na świecie już od pewnego czasu pojawiały się różne głosy na temat tego czy i jaki wpływ mają dwa z najpotężniejszych obecnie portali społecznościowych na świecie Facebook i Twitter na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych.
Niedawno zarówno Google jak i Bing ogłosiły w rozmowie z Dannym Sullivanem, że linki, które są udostępniane na Facebook (poza prywatnymi i dla przyjaciół jedynie) jak i na Twitter mają wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Oto kilka faktów w tym zakresie:
- W odniesieniu do Twitter Google i Bing potwierdziły, że sprawdzają autorytet danego użytkownika w tym medium społecznym, w zakresie osób, które śledzą dany profil jak i osób śledzonych przez danego użytkownika. Wiadomości i linki udostępniane na tym portalu przez osoby o większym autorytecie społecznym uzyskują większą wagę w Bing, natomiast w Google są traktowane jako sygnał i mogą się pojawić w sekcji „Top Links” w tej wyszukiwarce. Google stosuje również identyczne kalkulacje w odniesieniu do Facebook, ale tylko w zakresie tych linków, które są udostępniane dla wszystkich.
- Zarówno w przypadku Google jak i Bing jest również brane pod uwagę ile razy dany artykuł został uznany przez innych za ciekawy i w związku z tym link do tego artykułu został opublikowany przez te osoby na ich profilu w Twitter.
- W odniesieniu do Facebook zarówno Google i Bing biorą pod uwagę w swoich kalkulacjach tylko linki, które są dostępne dla wszystkich oraz te pochodzące z fan pages.
- Bing bierze pod uwagę czy dany link został opublikowany zarówno na Twitter jak i na Facebook, jeśli tak, to otrzymuje on wówczas większą wartość.
Informacje te są w moim odczuciu rewolucyjne i tylko potwierdzają jak wielkie i coraz większe znaczenie mają media społecznościowe w Internecie. To, co już od dłuższego czasu się dzieje znacznie wykracza poza osobisty wymiar profili użytkowników tych portali.
Twitter jest jeszcze w bardzo małym stopniu u nas znany, niewiele osób z niego korzysta. Myślę jednak, że w świetle tych informacji o znaczeniu Twitter, warto postarać się o konto na tym portalu, tym bardziej, że jest to świetny sposób na szybką wymianę informacji i pozostawanie w kontakcie ze znajomymi.
Będzie super, jeśli dołączysz do grona moich znajomych na Twitter. Z wielką ochotą dołączę do twoich. 🙂
Zapraszam również na mój Facebook.
Dziwi mnie to trochę bo linki na Facebooku jak i na Twitterze są nofollow. W sumie dopiero zaczynam przygodę z Social Marketing. Jeszcze nic nie promowałem ani przez FB ani przez Twittera.
Facebook i Twitter sa zupełnie inaczej traktowane przez te wyszukiwarki, z uwagi na swoją wszechobecną pozycję w internecie i zainteresowanie nimi milionów ludzi.
Jeśli dopiero zaczynasz w mediach społecznych nie polecam startu od promowania czegokolwiek, a bardziej skoncentrowaniu się na budowaniu relacji i dzieleniu się informacjami 🙂
Wkrótce będzie o tyle ciekawie, że samo SEO nie wystarczy i bez społeczności ani rusz. Firmy będą zmuszone do tworzenia i aktywnego prowadzenia profili w SM.
Myślę, że twoja prognoza jest strzałem w dziesiątkę 🙂
Ciekawe, jak mi czas pozwoli to zorganizuję mały eksperyment i założę jakąś długą domenę dodam link do niej na moim koncie w fb i sprawdzimy cz jakiś roboot za nim podąży. Do teraz byłem przekonany że serwisy tego typu mają neutralny wpływ na pozycję w google.
@Inwestor Giełdowy,
bardzo ciekawy pomysł 🙂
Podzielam w 100% zdanie gdaq.
Choć uważam, że już wszyscy ważni gracze są na FB.
Osobiście jestem przeciwko temu. Po wpisaniu mojej strony w google FB jest czwarty, o zgrozo, jest lepiej indeksowany od katalogów, tak? dobrze rozumiem?
@ rwtryb
Fb ma Page Rank 9, i na to wygląda, że to, co się tam dzieje i jak Google na to patrzy, znacznie przerasta jakikolwiek katalog 🙂 Podobnie z Twitter.
P.S. Gratulacje co do twojego Fun Page – fajny!
Też kiedyś myślałem, że nofollow dla linków z fb czy twittera je mocno osłabia, ale dowiedziałem się jakiś czas temu, że mają one spore znaczenie w SEO i kontynuuję publikowanie ich na obydwu portalach 🙂
P.S. też chcę PR 9 ;]
P.S. 2 sprawdzałem własnie PR facebooka i dało wynik 10, aż ciężko uwierzyć, alexa rank: 2, jeszcze lepiej, a ja tak się cieszyłem ze swojego PR 4 na jednej ze stron…
Witaj lektor,
PR 4 dla zwykłej strony to naprawdę już nieźle 🙂
Pozdrawiam
Czyli sprawdziły się przewidywania…super, dobra wiadomość dla wielu z nas 😉
Pozdrawiam.
Czyli zrobi się jeszcze większy bałagan, portale społecznościowe już nie będą społecznościowe tylko firmowe. Nie wiem czy to dobry kierunek .?!
Wykorzystuje Facebooka do zdobywania dobrego ruchu na stronę. W sumie jeszcze nie tak dawno nie było tyle wejść co teraz. To tylko świadczy o gwałtownym wzroście popularności Fejsa w naszym kraju.
Pod wieloma względami dorównujemy trendom ogólnoświatowym 🙂 Myślę, że również już niedługo sporo Polaków pojawi się na Twitter!!
Super by bylo Justyno jak byś zrobiła coś takiego że byśmy się powymieniali wszyscy tutaj obecni twitterem i facebookiem 😉 i sobie nawzajem pomagali
Dodałam nową wtyczkę: TwitterLink Comments. Dzieki tej wtyczce, każda osoba, która zostawi na moim blogu komentarz, będzie mogła wpisać w odpowiednim miejscu swoją nazwę użytkownika na Twitter (pod warunkiem oczywiście, że ma już tam założone konto). Nazwę wpisuje się tylko raz.
Uważam to za świetny sposób na poznanie się i wymianę komunikacji na Twitter 🙂
Google +1 bardzo pomaga w pozycjonowaniu
Dziś w ramach małego projektu SEO naszego Klienta zaczynamy prywatnie swoisty test realnego pozycjonowania profilu na facebooku. Zapraszamy do obserwacji.
Cel: top 10 dla strony http://www.facebook.com/Autocasco pod hasło autocasco.
Wykonanie: linkowanie ze stron o niskiej jakości (statlink, linkme) + kilka linków w innych źródłach.
Dodatkowa częsta publikacja treści związanych z tematem ubezpieczeń + wzmożona aktywność na fb. Brak parcia na nowe lajki. Tylko czyste SEO.
Dziś strona poza pierwszą 200-setką, więc daleka droga przed nami…
Widzę, że dość szybko udało się wbić do TOP10. Czy oprócz opisanych powyżej metod stosowaliście jeszcze jakieś inne formy zdobywania linków?
Prawda jest taka, że już teraz na trudne frazy trudno zająć wysoką pozycję w google bez udziały serwisów społecznościowych. Myślę, że z czasem pozycjonowanie strony bez tego typy serwisów będzie całkowicie skazane na niepowodzenie.
Tutaj recently posted..OPROCENTOWANIE LOKAT LUTY 2013
Ciekawy artykuł, do tej pory nie zauważyłem, aby linki z facebooka dawały jakikolwiek rezultat, w narzędziach dla webmasterów google, nie pokazują się. Ale coraz więcej o tym słysze. Pozdrawiam
W sumie to zawsze bałem się takich portali, ale chyba będzie trzeba zacząć założyć jakiś portal dla swojej małej firmy.
Dzięki bardzo 🙂 za artykuł w końcu dowiedziałem się czy jest jakikolwiek sens udzielania się w serwisach społecznościowych. Jakie znaczenie mają te wszystkie plusy i polecenia – pozdrawiam serdecznie
Mirosław Mazur recently posted..Kamienne ogrody
Myślę, że zarówno FB jak i Twitter’a służą bardziej do dystrybucji treści dzięki której można zdobyć linka od osób, które będą chciały podzielić się naszą treścią z innymi. Dzięki temu możemy zdobyć wartościowe linki do naszych stron. Jeśli chodzi o pozycje to linki z serwisów społecznościowych raczej na nie nie wpływają. Pozdrawiam
Patryk recently posted..Zaciszek Nieruchomości – dziękujemy Wam za zaufanie!
Podobno google ma zacząć indeksować większą ilość wpisów z twittera
Łukasz Migura recently posted..Co śląski geek powinien robić w weekend
Jeszcze jakiś czas temu wszyscy się śmiali z tego, że „Facebook pozycjonuje”, a teraz nawet linki z social media zaczynamy traktować poważnie, w trosce o to żeby profil wyglądał naturalnie
Tak na dobrą sprawę, jeśli mamy zgodnie z oficjalnymi informacjami G około 200+ czynników rankujących, dlatego wpływ linku z T i FB nie może być większy, niż jakiś ułamek procenta, no w porywach może do 1-2%. Poza tym nie można z całkowitą pewnością zbadać wpływu takiego linkowania na pozycję strony.